به مناسبت سوم شعبان - فاطمی دز- پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول
برای ارسال خبر کلیک نمائید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات سایت فاطمی دز

عضویت در سامانه پیامکی جبهه ارسال خبر، گزارش تصویری، یادداشت آپارات فاطمی دز عضویت در واتس آپ فاطمی دز

برنامه سایر هیئت ها
---------------------
  • جهت قراردادن برنامه هیئت شما در فاطمی دز با روابط عمومی تماس بگیرید

  • 09163456793

  • --------------------------
    خبرهای فاطمی

    دانلود فاطمی

    گزارش تصویری

    مقاله فاطمی

    یادداشت فاطمی

    موبایل فاطمی

  • [آرشیو تبلیغات]
  • تاریخچه ستاد

    خادم الزهرا[46]

    ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به همت تعدادی از جوانان این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل البیت به خصوص ایام فاطمیه و صادقیه در سال 1386 تاسیس گردید.

    روابط عمومی ستاد مردمی فاطمیه دزفول

    لینکدونی

    آمار و امکانات
    نام سایت

  • ویژه برنامه شهادت اول حضرت زهرا سلام الله


  • fatemidez.ir- قافله عزاداری شهادت اول













  • سوم شعبان میلاد امام حسینفاطمی دز/

    امروز سوم شعبان سال 1435 هجزی قمری مصادف است با میلاد آقای شهیدان و سرور و سالار شیعیان جهان، سومین اختر تابناک امامت و ولایت سیدالشهداء حسین بن علی ابن ابیطالب علیه السلام...

    در این روز در سال 4 ه‍ آقاى شهیدان و سرور و سالار شیعیان و دلباختگان ، اشک هر مؤ من ، امام زاهد عباد، شهید غریب ، عطشان نینوا حضرت ابا عبدالله الحسین الشهید (علیه السلام ) عالم را به نور خود منور فرمود. اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان  و سى ام ربیع الاول و دوازدهم رجب است .

    القاب امام حسین (علیه السلام )

    نام مبارک آن حضرت در تورات شبیر و در انجیل طاب است . پدرشان مولانا و مقتدانا امیر المؤ منین على بن ابى طالب (علیه السلام ) و مادرشان حضرت ولیه الله و حبیبته خاتون دو سرا صدیقه کبرى فاطمه زهرا (علیها السلام ) است .
    کنیه آن حضرت ابوعبدالله و کنیه خاص آن حضرت ابو على است . القاب حضرت الشهید، السعید، السبط الثانى ، الامام الثالث ، الرشید، الطیب ، الوفى ، السید، الزکى ، المبارک ، تابع لمرضات الله است .

    پیامبر (صلى الله علیه و آله ) در ولادت امام حسین (علیه السلام )

    هنگامى که خبر ولادت آن حضرت به پیامبر گرامى (صلى الله علیه و آله ) رسید، به خانه امیر المؤ منین (علیه السلام ) آمدند و به اسماء فرمودند تا مولود را بیاورد. اسماء حضرت را در پارچه اى سفید پیچید و خدمت رسول اکرم (صلى الله علیه و آله ) آورد. پیامبر (صلى الله علیه و آله ) در گوش ‍ راست آن حضرت اذان و در گوش چپ اقامه فرمودند.
    روز اول یا هفتم ولادت امین وحى الهى جبرئیل فرود آمد و عرض کرد: ((سلام خداوند بر تو باد اى پیامبر، این نوزاد را را به نام پسر کوچک هارون شبیر نام بگذار، که به عربى حسین گفته مى شود. چون على (علیه السلام ) براى شما بسان هارون براى موسى بن عمران است ، جز آنکه شما خاتم پیامبرانى )).
    به این ترتیب نام پر عظمت ((حسین )) از جانب پروردگار براى دومین فرزند فاطمه (علیها السلام ) انتخاب شد. در این رز ملائکه آسمانها براى عرض تهنیت به مناسب این ولادت خدمت پیامبر (صلى الله علیه و آله ) رسیدند و از خاک قبر آن بزرگوار براى پیامبر (صلى الله علیه و آله ) آوردند و به آن حضرت تعزیت نیز گفتند.
    یکى از معجزات روز ولادت آن حضرت این بود که فطرس ملک یا دردائیل پناه به آن امام مظلوم برد و خداوند او را بخشید و او را به مقام قبلى اش ‍ بازگردانید.

    دوران زندگى امام حسین (علیه السلام )

    آن حضرت شش سال و چند ماه با جد گرامى خود رسول اکرم (صلى الله علیه و آله ) بود. مدت سى سال با پدر بزرگوار خود مولاى متقیان امیر المؤ منان (علیه السلام ) زندگى کرد، و در جمل ، صفین و نهروان شرکت داشت .
    در دوران زمامدارى غاصبانه عمر، امام حسین (علیه السلام ) در سن ده سالگى وارد مسجد شد و خلیفه دم را به منبر پیامبر (صلى الله علیه و آله ) مشاهده کرد که سخن مى گفت . از منبر بالا رفت و فریاد زد: ((از منبر پدرم فرود آى ))!
    بعد از شهادت امیر المؤ منین (علیه السلام ) همراه و شریک رنجهاى امام حسین (علیه السلام ) بود، و شاهد بود که معاویه و دیگر منافقین و کافران چگونه دهان آلوده خود را به بدگویى پدر بزرگوارش امیر المؤ منین و برادرش امام حسن (علیه السلام ) مى گشایند.
    پس از آنکه امام مجتبى (علیه السلام ) را مظلومانه شهید کردند؛ امامت به آن وجود سراپا جود رسید، و بعد از مصائب و اذیتها و زخم زبانها، در روز عاشورا آن حضرت را به شهادت رسانیدند.
    در این روز توقیع مبارک از ناحیه امام زمان (علیه السلام ) در رابطه با ولادت امام حسین (علیه السلام ) به قاسم بن علاء همدانى صادر شد.

    ورود امام حسین (علیه السلام ) به مکه

    در شب جمعه سوم شعبان سال 60 ه‍ امام حسین (علیه السلام ) وارد مکه شدند و تا ذى الحجه در آنجا اقامت داشتند.



    تعداد بازدید از این مطلب:

    برچسب ها : ستاد فاطمیه دزفول  , فاطمی دز  , جبهه فرهنگی فاطمیه  , سوم شعبان  , میلاد امام حسین  , ورود امام حسین به مکه  , حسین بن علی  ,


    تاریخ انتشار : [یکشنبه 93/3/11] [<>] طبقه بندی: ، نویسنده : [ خادم الزهرا] منبع: فاطمی دز

    مطلب بعدی : فاطمیه هیئت کجا بریم + عکس+دانلود