وضعیت پیامبران مدفون در ایران - فاطمی دز- پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول
برای ارسال خبر کلیک نمائید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات سایت فاطمی دز

عضویت در سامانه پیامکی جبهه ارسال خبر، گزارش تصویری، یادداشت آپارات فاطمی دز عضویت در واتس آپ فاطمی دز

برنامه سایر هیئت ها
---------------------
  • جهت قراردادن برنامه هیئت شما در فاطمی دز با روابط عمومی تماس بگیرید

  • 09163456793

  • --------------------------
    خبرهای فاطمی

    دانلود فاطمی

    گزارش تصویری

    مقاله فاطمی

    یادداشت فاطمی

    موبایل فاطمی

  • [آرشیو تبلیغات]
  • تاریخچه ستاد

    خادم الزهرا[46]

    ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به همت تعدادی از جوانان این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل البیت به خصوص ایام فاطمیه و صادقیه در سال 1386 تاسیس گردید.

    روابط عمومی ستاد مردمی فاطمیه دزفول

    لینکدونی

    آمار و امکانات
    نام سایت

  • ویژه برنامه شهادت اول حضرت زهرا سلام الله


  • fatemidez.ir- قافله عزاداری شهادت اول













  • مستندنگاری پیامبران مدفون در ایران درگیر جابجایی مسئولان

    پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول: در حالی‌که مستندنگاری 31 پیامبر مدفون در ایران چند سالی است که از سوی ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی در حال انجام است اما هنوز این مستندنگاری‌ها خروجی نداشته است.

    به گزارش واحد اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به نقل از فارس، طبق اطلاعاتی که هنوز مستند نیست از مجموع 124 هزار پیامبر حدود 31 پیامبر در ایران دفن شده‌اند که تعدادی از آن‌ها شامل "سیم و لام" در سمنان، "خالد بن سنان عبسی" در گلستان، "یوشع" در اصفهان، "حیقوق" در تویسرکان، "قیدار" در زنجان، "اشموئیل" در ساوه، "دانیال نبی" در خوزستان، "شعیب نبی" در خوزستان، "باباحزقیل" در دزفول، "روبین" در میامی، "جرجیس" در شوشتر، "یونس" در گناباد، "یعقوب" در گرگان، "ابراهیم خلیل" در سوسنگرد، "اسحاق و اسماعیل" در جاده دزفول، "صالح پیامبر" در شوشتر، "ایوب" در بجنورد و... است.

    مستندنگاری این پیامبران طی سال‌های گذشته توسط ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد اما تاکنون این مستندنگاری‌ها هیچ خروجی نداشته است.

    حجت‌الاسلام فخر‌الدین صابری، دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان تابستان امسال، مستندات جمع‌آوری شده درباره پیامبران مدفون در ایران به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

    اما با گذشت 3 ماه از موعد این وعده حجت‌الاسلام صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سرنوشت مستندنگاری پیامبران در ایران می‌گوید: مستندات جمع‌آوری شده است اما هر بار با تغییر مسئولان، روند کار تغییر می‌کند و باید هماهنگی‌ها مجدداً انجام گیرد.

    وی ادامه می‌دهد: برای نهایی کردن کار باید با رئیس جدید سازمان هماهنگ کنیم.

    دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی درباره نحوه جمع‌آوری مستندات نیز تأکید کرد: اظهار نظر درباره صحت و سقم اطلاعات مربوط به پیامبران در حوزه اطلاعات هر کسی نیست بلکه باید فرد، عالم به علم "انساب" باشد علمی که حتی در حوزه‌های علمیه هم تدریس نمی‌شود اما خوشبختانه مدیرعامل مؤسسه دایرةالمعارف بقاع متبرکه، متخصص این علم است و یافته‌های مربوط به این پیامبران نیز نیازمند تأیید ایشان است.

    با توجه به وجود بقاع متبرک متعددی که در سراسر کشور وجود دارد جمع‌آوری مستندات آنها از سوی مراجع رسمی، ضروری و الزامی است تا هر مقبره‌ای تحت عنوان یک امامزاده یا محل دفن یک پیامبر به مردم معرفی نشود.



    تعداد بازدید از این مطلب:

    برچسب ها : پیامبران مدفون در ایران- خوطستان- بابا حزقیل- دزفول- حزقیل نبی  ,


    تاریخ انتشار : [شنبه 91/10/9] [<>] طبقه بندی: ، نویسنده : [ خادم الزهرا] منبع: فاطمی دز

    مطلب بعدی : فاطمیه هیئت کجا بریم + عکس+دانلود