حضرت فاطمه(س) الگوی ازدواج دختران جامعه باشد - فاطمی دز- پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول
برای ارسال خبر کلیک نمائید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات سایت فاطمی دز

عضویت در سامانه پیامکی جبهه ارسال خبر، گزارش تصویری، یادداشت آپارات فاطمی دز عضویت در واتس آپ فاطمی دز

برنامه سایر هیئت ها
---------------------
  • جهت قراردادن برنامه هیئت شما در فاطمی دز با روابط عمومی تماس بگیرید

  • 09163456793

  • --------------------------
    خبرهای فاطمی

    دانلود فاطمی

    گزارش تصویری

    مقاله فاطمی

    یادداشت فاطمی

    موبایل فاطمی

  • [آرشیو تبلیغات]
  • تاریخچه ستاد

    خادم الزهرا[46]

    ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به همت تعدادی از جوانان این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل البیت به خصوص ایام فاطمیه و صادقیه در سال 1386 تاسیس گردید.

    روابط عمومی ستاد مردمی فاطمیه دزفول

    لینکدونی

    آمار و امکانات
    نام سایت

  • ویژه برنامه شهادت اول حضرت زهرا سلام الله


  • fatemidez.ir- قافله عزاداری شهادت اول













  • بمناسبت روز ازدواجیک کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی ازدواج برای دختران جامعه امروزی به شمار می‌رود.

    به گزارش واحد اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در گفت‌وگو با (ایسنا)/ منطقه خراسان جنوبی، در خصوص سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع)، گفت: بر اساس تاریخ پیشین محاسبه شده که حضرت علی(ع) در سن 25 سالگی و حضرت فاطمه (س) در سن 10 سالگی با این حضرت ازدواج کردند.

    وی با بیان این‌که «اول ماه ذی‌حجه را روز ازدواج این دو حضرت نامیده‌اند» افزود: ایران در تقویم خود روز26 مهر را روز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) نامیده تا جوانان از زندگی، سیره و روش آن‌ها الگو گرفته و ازدواج کنند.

    این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که «هم‌تایی مهم‌ترین اصل ازدواج این دو حضرت بود» اظهار کرد: هم‌تایی در واقع زمینه ساز محبت، همدلی و دوستی بین زن و شوهر است که نبود آن باعث ایجاد اختلاف و جدایی بین دونفر خواهد شد.

    عبدالرزاق‌نژاد افزود: در اسلام به هم کفو بودن بسیار توصیه شده لذا باعث سازش بین دونفر در زندگی مشترکشان می‌شود.

    وی با بیان این‌که «جوانان باید از شیوه زندگی این دو حضرت الگو بگیرند» عنوان کرد: ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) از جهات گوناگونی قابل بررسی است که مهم‌ترین آن‌ها ساده زیستی، هم کفوبودن و شریک یکدیگر بودن بوده که به عنوان الگویی متناسب برای زندگی جوانان امروزی است.

    این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: از جمله مشکلات جوانان امروز برای امر ازدواج استفاده از تشریفات در برگزاری مراسم عروسی و مهریه‌های سنگین است که به نوعی باعث اقدام به ازدواج نکردن جوانان شده است.

    عبدالرزاق‌نژاد با بیان این‌که «زندگی 1400سال قبل این دو حضرت برای مردم امروز سرمشق است» عنوان کرد: الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی(ع) انسان را به آرامش واقعی رسانده و باعث می‌شود به زندگی زیبایی که خدا در قرآن از آن نام برده برسیم.

    وی با اشاره به زاهد بودن حضرت علی(ع)، بیان کرد: این حضرت زاهد بود و امکانات مادی‌اش در راستای رسیدن به خدا و جهان آخرت و زندگی بهشتی برای خود قرار داد.

    این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص پوشش اسلامی حضرت فاطمه (س) هنگام ازدواج و در بین نامحرمان، خاطرنشان کرد: این حضرت همیشه بین نامحرمان با لباسی بلند که سر تا پای وی را می‌پوشانید حضور پیدا می‌کرد و قطعا در شب عروسی خود با همین لباس به منزل حضرت علی(ع) وارد شده است.

     



    تعداد بازدید از این مطلب:




    تاریخ انتشار : [چهارشنبه 91/7/26] [<>] طبقه بندی: ، نویسنده : [ خادم الزهرا] منبع: فاطمی دز

    مطلب بعدی : فاطمیه هیئت کجا بریم + عکس+دانلود