مسیر و زمان حرکت هیئات تاسوعا و عاشورا در دزفول مشخص شد - فاطمی دز- پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول
برای ارسال خبر کلیک نمائید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات سایت فاطمی دز

عضویت در سامانه پیامکی جبهه ارسال خبر، گزارش تصویری، یادداشت آپارات فاطمی دز عضویت در واتس آپ فاطمی دز

برنامه سایر هیئت ها
---------------------
  • جهت قراردادن برنامه هیئت شما در فاطمی دز با روابط عمومی تماس بگیرید

  • 09163456793

  • --------------------------
    خبرهای فاطمی

    دانلود فاطمی

    گزارش تصویری

    مقاله فاطمی

    یادداشت فاطمی

    موبایل فاطمی

  • [آرشیو تبلیغات]
  • تاریخچه ستاد

    خادم الزهرا[46]

    ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به همت تعدادی از جوانان این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل البیت به خصوص ایام فاطمیه و صادقیه در سال 1386 تاسیس گردید.

    روابط عمومی ستاد مردمی فاطمیه دزفول

    لینکدونی

    آمار و امکانات
    نام سایت

  • ویژه برنامه شهادت اول حضرت زهرا سلام الله


  • fatemidez.ir- قافله عزاداری شهادت اول













  • فاطمی دز/ مسیر و زمان حرکت هیئات تاسوعا و عاشورا در دزفول مشخص شد+ نقشه مسیر هیئات

    fatemidez.ir- رئیس شورای هیئات مذهبی دزفول گفت: در عصر عاشورا اولویت عبور تا ساعت 3 و 30 دقیقه با هیئات مستقر در خیابان امام خمینی شمالی(ره) است و پس از آن هیئات بصورت یک در میان از خیابان شریعتی و امام(ره) وارد مسیر عزاداری شده و با اتمام هیئات مستقر در این دو مسیر، هیئات مرکز با اولویت خیابان طالقانی شرقی در مسیر قرار خواهند گرفت.       

    محمد قمری از تشکیل کمیته محرم بمنظور اصلاح مسیر هیئات عزاداری در تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: شورای هیئات مذهبی شهرستان دزفول با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیته محرم، متشکل از بیش از 40 نفر از مسئولین هیئات انتخاب و جلسات تخصصی متعددی برای اصلاح مسیر هیئات عزاداری تشکیل داده است.

     

    “محمد قمری” تصریح کرد: در جلسات متعدد این کمته، نظرات کارشناسی حول ساماندهی مسیرها ارائه که جمع بندی مجموع نظرات حفظ مسیرهای سال گذشته بود.

    وی با تاکید بر اینکه مسیرهای عزاداری امسال، نسبت به سال گذشته تغییرات جدی نداشته است، نکاتی را متذکر شد و افزود: برای برطرف کرده و روانسازی گره های ترافیکی در مسیر هیئات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا که موجب توقف طولانی هیئات می شود، کمیته محرم جهت همکاری با نیروی انتظامی تمهیداتی را اندیشیده است.

    قمری اظهار کرد: بدلیل شناخت بهتر کمیته بر روی هیئات، نیروهایی که دارای توانمندی و تجاربی در این زمینه هستند تحت عنوان کمیته محرم با دادن کارت شناسایی همدوش برادران نیروی انتظامی در تقاطع های حساس بکارگیری می شوند و به عنوان همکار و مشاور در کنار برادران نیروی انتظامی، انجام وظیفه می کنند.

    وی تصریح کرد: تمام مسیرهای تاسوعا و عاشورا بویژه تقاطع های ترافیک زا به همین نحو توسط نیروی انتظامی و کمیته محرم پوشش داده می شود تا بار ترافیکی روان و از بروز مشکل جلوگیری شود.

    قمری به کاروان سرا نیز اشاره و گفت: بدلیل بیماری برخی اسب ها و شترهای این کاروان های اسرا مقرر شد، هیئات کاروان اسرا، از طریق نیروی انتظامی به دامپزشکی معرفی و بعد از تائید سلامت دام و کم کردن تعداد آنها در مسیر هیئت عزاداری قرار گیرند.

    صدور مجوز برای هیئات عزاداری به استناد دستور العمل  سازمان تبلیغات کشور موضوع مهم دیگری بود که رئیس شورای هیئات عزاداری دزفول به آن اشاره و گفت: برای اولین بار برای شناسایی، نظارت و کنترل هیئات، صدور مجوز هیئات در دستور کار این شورا قرار گرفته است که هیئاتی که قصد عبور از مسیرهای تاسوعا و عاشورا دارند می بایست این مجوزها را دریافت تا اجازه قرارگرفتن هیئت در مسیر داده شود.

    محمد قمری، داشتن مجوز برای امسال را بدلیل شروع تازه این موضوع ضروری ندانست ولی تاکید کرد: امسال بخاطر اینکه بحث مجوز ها را به تازگی شروع کردیم و بیش از 100 هیئت در مسیر عزاداری قرار می گیرند و تنها 45 هیئت مدارک خود را تحویل داده اند، داشتن مجوز ضرورتی ندارد ولی سال آینده هیئاتی که دارای کد شناسایی و مجوز نباشند جهت جلوگیری از آن هیئت اقدام خواهد شد.

    وی افزود: هیئات پس از دریافت مجوز می بایست کد قید شد در مجوز را بر روی پرچم های هیئت حک شود و هر هیئتی که در مسیر عزاداری قرار می گیرد باید با کد و مجوز حرک کند.

    رئیس شورای هیئات عزاداری دزفول، صدور کارتهای شناسایی برای مسئول و هیئت امنای هر هیئتی را گام دیگر برای تعامل هیئات با مسئول انتظامی و کمیته محرم خواند و خاطر نشان کرد: بخاطر افزایش سطح هماهنگی بین مسئولین هسئات و نیروی انتظامی این کارتها برای هیئاتی که مدارک خود را تحویل داده اند، صادر می شود و طی جلسه ای در روز سه شنبه که با حضور کلیه هیئات عزاداری و مسئولین نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

    قمری افزود: تلاش ما این است که اکثر هیئات را کارت شناسایی دهیم ولی لازمه آن تحویل مدارک است که هر تعداد مدارک داده شود، کارتهای شناسایی صادر خواهد شد.

    وی اصلاح مسیر عصر عاشورا را یکی از مهمترین دستور کارهای کمیته محرم عنوان و گفت: میدان امام(ره) و چهارراه شریعتی، دو گره اساسی و دو محل تقاطع مشکل زا در عصر عاشورا است که سبب توقف طولانی هیئات می شود که برای اصلاح این موضوع با توجه به کارکارشناسی و نظر مسئولین هیئات و کمیته محرم، مقرر شد اولویت عبور هیئات به خیابان امام خمینی شمالی(ره) تا ساعت 3 و 30 دقیقه داده شود.

    محمد قمری افزود: بعد از پایان ساعت 3 و 30 دقیقه، هیئات بصورت یک در میان از خیابان شریعتی و امام(ره) وارد مسیر عزاداری خواهند شد و پس از اتمام هیئات مستقر در این دو مسیر، هیئات مرکز با اولویت خیابان طالقانی شرقی در مسیر قرار خواهند گرفت.

    رئیس شورای هیئات عزاداری دزفول به برگزاری جلسه با هیئت امنای هیئت بزرگ سیاهپوشان نیز اشاره و اذعان کرد: از هیئت امنای هیئت بزرگ سیاهپوشان درخواست کردیم که زودتر وارد مسیر عزاداری شوند و پیش بینی ما این است که اگر هیئت سیاهپوشان در ساعت 1 و 30 دقیقه در مسیر اصلی قرار گرفته و از چهارراه عبور کند مشکل ترافیکی عصر عاشورا تا حدودی مرتفع می شود.

    منبع: دزفول امروز

    تاسوعا هیئات عزاداری دزفول مجوزدار می شوند/ آخرین اصلاحات در مسیرهای عزاداری تاسوعا و عاشورا دزفول+ نقشه مسیر هیئات


    عاشورا صبح هیئات عزاداری دزفول مجوزدار می شوند/ آخرین اصلاحات در مسیرهای عزاداری تاسوعا و عاشورا دزفول+ نقشه مسیر هیئات

     عصر عاشورا هیئات عزاداری دزفول مجوزدار می شوند/ آخرین اصلاحات در مسیرهای عزاداری تاسوعا و عاشورا دزفول+ نقشه مسیر هیئات



    تعداد بازدید از این مطلب:

    برچسب ها : مسیر و زمان حرکت هیئات تاسوعا و عاشورا در دزفول مشخص شد  , نقشه مسیرها  ,


    تاریخ انتشار : [سه شنبه 93/8/6] [<>] طبقه بندی: ، نویسنده : [ خادم الزهرا] منبع: فاطمی دز

    مطلب بعدی : فاطمیه هیئت کجا بریم + عکس+دانلود