تبری بخشی جدا نشدنی فروع دین! - فاطمی دز- پایگاه اطلاع رسانی ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول
برای ارسال خبر کلیک نمائید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات سایت فاطمی دز

عضویت در سامانه پیامکی جبهه ارسال خبر، گزارش تصویری، یادداشت آپارات فاطمی دز عضویت در واتس آپ فاطمی دز

برنامه سایر هیئت ها
---------------------
  • جهت قراردادن برنامه هیئت شما در فاطمی دز با روابط عمومی تماس بگیرید

  • 09163456793

  • --------------------------
    خبرهای فاطمی

    دانلود فاطمی

    گزارش تصویری

    مقاله فاطمی

    یادداشت فاطمی

    موبایل فاطمی

  • [آرشیو تبلیغات]
  • تاریخچه ستاد

    خادم الزهرا[46]

    ستاد مردمی فاطمیه شهرستان دزفول به همت تعدادی از جوانان این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل البیت به خصوص ایام فاطمیه و صادقیه در سال 1386 تاسیس گردید.

    روابط عمومی ستاد مردمی فاطمیه دزفول

    لینکدونی

    آمار و امکانات
    نام سایت

  • ویژه برنامه شهادت اول حضرت زهرا سلام الله


  • fatemidez.ir- قافله عزاداری شهادت اول













  • اختصاصی فاطمی دز/

    به گزارش فاطمی دز- در پی اظهارات اخیر شیخ الازهر و در خواست وی از مراجع عظام ایران و عراق مبنی بر صدور فتواهای روشن و صریح در خصوص حرام بودن و جرم دانستن سب صحابه، در این بخش از fatemidez.ir مطلبی به قلم مدیریت سایت فاطمی دز، در خصوص اهمیت برائت و تبری از دشمنان اهل البیت علیه السلام قرار داده ایم.

     

    اصول دین پایه‌های اعتقادی دین است که نخست باید به آن‌ها ایمان آورد و سپس به فروعی که از آن بر خواسته‌است پای‌بند بود. اصول دین مربوط به اعتقاد است و فروع دین مربوط به عمل. اصول دین از نظر اهل سنت، توحید، نبوت و معاد, و از نظر شیعه عدل وامامت نیز اضافه می گردد پایه‌های اعتقادی ادیان را شامل می‌شود؛ و در زبان‌ها، زمان‌ها و اقوام مختلف صور متفاوتی به خود گرفته‌است. از نظر مذهب شیعه فروع دین 10 موردهستند که عبارتند از:اول : نماز- دوم : روزه- سوم : خُمس- چهارم : زکات- پنجم : حج- ششم : جهاد- هفتم : امر به معروف (دستور به خوبیها و نیکیها)- هشتم : نَهْى از مُنکَر (بازداشتن از بدیها و زشتیها)- نهم : تَوَلَّى (دوستى با دوستان خدا)- دهم : تَبَرَّى (دشمنى با دشمنان خدا)

    در اینجا صحبت روی دو قسم آخر فروع دین یعنی تولی و تبری می باشد. تولی و تبری دو اصطلاح قرآنی است که از دیدگاه شیعه از جمله فروع دین و از واجبات اسلام شمرده می شود. پس به همان اندازه که نماز و روزه بر شیعیان واجب است تولی و تبری نیز واجب می باشد. این دو واژه، به ترتیب، به معنای دوستی با دوستان خدا و نزدیکی به اهل حق و دشمنی با دشمنان خدا و دوری از اهل باطل است. در اصطلاح تولی به معنی اعتقاد به امامت و خلافت ائمه اطهار و اظهار دوستی و علاقه نسبت به ایشان و تبری به معنی دشمنی و بیزاری از دشمنان آنان و لعن و نفرین بر آن هاست. تولی و تبری دو امر ضروری دین اسلام و از جمله واجبات الهی است و هر مسلمان وظیفه دارد تا با استفاده از دلایل عقلی و نقلی به این دو موضوع همانند سایر واجبات الهی اعتقاد پیدا کند. تولی در 57 سوره از قرآن و 233 بار، و تبری در 20 سوره و 30 بار به کار رفته است. آنچه که در فرهنگ اهل بیت و سیره عملی آنان در روایات وارد شده و عبارات فراوانی که در کتب ادعیه و زیارات از ایشان نقل شده است خود گواه دیگری بر اهمیت و جایگاه والای تبری و تولی در مکتب تشیع و اسلام راستین است. در روایات اهل بیت (ع) بر این دو اصل تاکید بسیاری شده است، ائمه اطهار نیز بارها و بیانات و احادیث شریف بر تولی و تبری تاکید نوده اند:

    امام رضا (ع) فرمودند: «کمال الدین و لا یتنا و البرائة من عدونا؛ کمال دین ولایت ماست و برائت از دشمنان ما».

    برائت و لعن دشمنان اهل بیت علیه السلام جزء فروع دین مبین می باشد و بر هر مسلمان شیعه واجب است همانگونه که بر محمد(ص) و خاندانش پاک و مطهرش سلام و درود می فرستد، دشمنانشان لعن و سب نماید.بنابر این برائت و تبری و لعن و سب دشمنان اهل بیت علیه السلام بر هر مسلمان شیعه واجب می باشد.

    حال در سال های اخیر شیعیان جهان به تبعیت از فتوای رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و پس از آن تاکیدات اکید مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت مسلمین جهان، در لعن و سب صحابه خاص، معلوم الحال و دشمن پیامبر و اهل البیت علیه السلام تقیه پیشه کرده اند. همان گونه که مطلعید تقیه در اصطلاح انجام دادن کاری است که از روی عقیده قلبی نباشد و در دل غیراز آن باشد. و با توجه به اینکه دشمنان اسلام بر اصل تقیه واقفند و می دانند در دل شیعیان غوغایی از کینه و تبری است اکنون از لسان یکی از شخصیت های با نفوذ اهل تسنن یعنی شیخ الازهر با قباحت تمام از علما و مراجع تشیع در خواست دارند تا فتواهای روشن و صریحی را در خصوص حرام بودن و جرم دانستن سب صحابه صادر کنند اما غافل امام عزیزتر از جانمان حضرت صادق آل محمد علیه السلام مسیر حق را بر ما روشن نموده است:

    به امام صادق (ع) عرض شد که شخصی شما را دوست دارد اما در برائت از دشمن شما ضعیف است. در ادامه حضرت فرمودند: «هیهات کذب من ادعی محبتنا و لم یتبرء من عدونا؛ هرگز چنین نیست؛ دروغ می گوید هر کس که ادعا می کند دوست ماست ولی از دشمن ما بیزاری نجوید. (بحارالانوار: ج 27، ص 58، ح 19).

    حال از احادیث شریف و تکلیفی که مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر تقیه و حفظ وحدت مسلمین برعهده ما نهاده اند و با توجه به تحرکات اخیر دشمنان اسلام و مسلمین، چنین بر می آید که وظیفه کنونی شیعیان دو امر خطیر می باشد:1- تقیه 2-پرورش کینه و بغض دشمنان اهل البیت در دل مومنین و پرهیز از بی تدبیری و هرگونه عمل احساسی

     مدیریت سایت فاطمی دز

    21 خرداد 1393



    تعداد بازدید از این مطلب:

    برچسب ها : ستاد مردمی فاطمیه دزفول  , فاطمی دز  , مقام معظم رهبری  , تقیه  , تبری  , تولی  , شیخ الازهر  , وحدت  ,


    تاریخ انتشار : [چهارشنبه 93/3/21] [<>] طبقه بندی: ، نویسنده : [ خادم الزهرا] منبع: فاطمی دز

    مطلب بعدی : فاطمیه هیئت کجا بریم + عکس+دانلود